Stor konference om mælk og sundhed i et bæredygtigt perspektiv

Den 12.-14. november afholdes en stor konference om Milk Genomics og human sundhed i Aarhus. Her kan du blive klogere på blandt andet bæredygtighed, mikrobiomet og metagenomet, matriceeffekter og mælks egenskaber og funktionalitet.

En bred skare af eksperter inden for mælk mødes i Aarhus. Foto: Colourbox

I november er Aarhus centrum for en stor konference om mælk og sundhed i et bæredygtigt perspektiv.

Konferencen, 16th International Symposium on Milk Genomics and Human Health, arrangeres i et samarbejde mellem den videnskabelige sammenslutning "International Milk Genomics Consortium", Aarhus Universitet og en række industrielle partnere.

På vegne af Institut for Fødevarer ved Aarhus Universitet, ser professor Lotte Bach Larsen frem til at slå dørene op til konferencen, der for anden gang afholdes i Danmark:

- Sammen med en række samarbejdspartnere, er Aarhus Universitet stolte af at kunne byde en bred skare af nationale og internationale forskere og virksomhedsfolk velkommen.

Læs mere og se programmet

Den 11. november er der et pre-symposium forud for konferencen med titlen ”Dairy matters – health and nutrition throughout life”. Her præsenteres et udvalg af danske universiteters forskningsprojekter. Det er endnu muligt at tilmelde sig.

Den 14.-15. november inviterer Aarhus Universitet desuden til Masterclass/ph.d.-kursus inden for “Dairy Protein Biochemistry and Proteomics” i et samarbejde med Wageningen Universitet. Her vil deltagerne få den nyeste viden om mælkeproteiner, deres ernæringsmæssige betydning og de nyeste metoder til karakterisering af deres mange former.

Du kan læse mere om indholdet her