Ny foderfabrik indvies 1. marts på AU Foulum

Institut for Husdyrvidenskab holder åbent hus på den nye foderfabrik og samarbejdspartnere og andre interesserede er velkomne til at kigge forbi for at høre om det nye anlæg.

Der har været travlhed på AU Foulum med at få den nye foderfabrik færdig. Den nye fabrik erstatter det mere end 30 år gamle anlæg, så glæden er stor hos instituttet, når de slår dørene op til et nyt og helt unikt anlæg.

Baggrunden for byggeriet var et behov for et mere fleksibelt anlæg, hvor der er mulighed for at producere specielle foderblandinger til en bred vifte af forsøg, som kræver produktion af foder til både svin, fjerkræ, kvæg og heste.

Anlægget kan producere både store og små mængder foder, og med mobilsiloer, der kan flyttes rundt i anlægget, betyder det, at forskellige processer kan til- eller fravælges alt efter type forsøg og formål.

Instituttet håber at se mange til Åbent hus 1. marts 2018, kl. 12.00 i bygning SB.

Arrangementet afholdes i samarbejde med SKIOLD, der har leveret udstyr til fabrikken. Der vil på dagen være mulighed for fx at se hammermølle og valse, extruder og blandt andet startes pillepresseren.

Program for dagen

12:00 Velkomst Institutsleder, Klaus Lønne Ingvartsen, Aarhus Universitet

12:10 Præsentation Seniorforsker Mogens Larsen, Aarhus Universitet

12:20 Anlægget præsenteres Salgschef Kurt Henriksen, SKIOLD