Oplev fremtidens bæredygtige fødevarer

Kom og hør om fremtidens fødevarer og bæredygtige fødevareløsninger, når Institut for Fødevarer traditionen tro deltager på årets Food Festival i Aarhus fra 2. til 4. september. På standen kan du blandt andet høre om klimavenlige fødevarer, hvordan vi kan undgå spild i fødevareproduktion og deltage i et forbrugerstudie, hvor du får serveret slik - både virkeligt og imaginært.

Foto: Institut for Fødevarer er igen i år talstærkt til stede på Food Festival (Foto: Lars Kruse, AU Foto)

Kunne du tænke dig at deltage i et forbrugerstudie, hvor du får serveret slik - både virkeligt og imaginært? Er du i tvivl om, hvordan du skal affaldssortere emballagerne fra dine fødevarer? Har du nogensinde undret dig over, hvordan fordærvet mad ser ud under et mikroskop? Er du interesseret i at prøve et par 3D-briller, som anvendes i forskningen på Aarhus Universitet?

Så kom med til årets Food Festival i Aarhus, hvor Institut for Fødevarer traditionen tro er talstærkt til stede - denne gang med stand på Torvet på Tangkrogen alle tre dage fra 2. til 4. september.

Du kan også få en smagsprøve på kød fra økologiske, græsfodrede køer og høre mere om forskningen i fødevarekvalitet eller få indblik i arbejdet med upcycling, der skal reducere spild i produktionen af fødevarer.

Mette Hadberg Løbner, der er laboratorieleder på et af instituttets laboratorier i Agro Food Park i Skejby, har stået i spidsen for at koordinere det omfattende program, der igen i år er sprængfyldt med aktiviteter:

- Vi står klar til at præsentere og diskutere et bredt udvalg af vores spændende forskning, og vi har sørget for, at de besøgende også kan tage del i de spændende projekter, blandt andet med forbrugerundersøgelser, smagsprøver og andre interaktive indslag. Vi glæder os til at inddrage besøgende i vores forskning for at skabe fremtidens, bæredygtige fødevarer, fortæller hun.

På det brede program med aktiviteter er også et indblik i forskningen, der fokuserer på at øge næringsindholdet i jord ved hjælp af kompostering.

Yderligere oplysninger

Kontakt: Mette Hadberg Løbner, Lab Manager, Institut for Fødevarer, mhl@food.au.dk, mobil: 9352 2689

Du kan læse mere om Food Festival og købe entrébillet på denne hjemmeside

Du kan også læse om Institut for Fødevarers stand på festivalen her