Kom med til digital konference om mejeriprodukter i fremtidens kost

Beskæftiger du dig med mejeriprodukter - enten som forsker eller i industrien? Så kan du komme med, når Aarhus Universitet er vært for en stor digitalt konference, der finder sted den 13. til 17. juni.

Foto: Colourbox

Mejeriprodukter i fremtidens kost er temaet, når Aarhus Universitet inviterer interesserede fra både forskning og industri til Dairy Science and Technology Symposium, der finder sted for anden gang.

- Ethvert fremtidigt fødevaresystem kan kun fungere, hvis det fører til en sund og bæredygtig kost, der både er til at betale for og sikker og acceptabel for alle. Det er derfor afgørende, at vi ser på fødevaresystemet med holistiske briller, fortæller Norbert Raak fra Institut for Fødevarer, der er medarrangør:

- Konferencen har til formål at samle de forskellige aktører på området for at diskutere mejeriprodukters mulige roller i et kommende fødevaresystem, der skal levere ernæring til milliarder af forbrugere over hele verden gennem en afbalanceret og næringsrig kost.

Arrangementet løber over fire eftermiddage, fra 13. til 16. juni, og finder sted online. Ph.d.-studerende er velkomne til at indsende abstracts til korte præsentationer under det mundlige program.

Om formiddagen fra den 14. til den 17. juni er det også muligt for yngre forskere fra videnskab og industri at styrke deres viden om mejerividenskab ved at deltage i en summer school. Dette foregår dog ikke digitalt, men er planlagt at foregå fysisk i Aarhus.

Læs mere om arrangementet og hvordan du kan tilmelde dig her

For yderligere oplysninger, kontakt venligst:

Norbert Raak, post.doc, Institut for Fødevarer, cifood@food.au.dk,  22119167

Hvis du ønsker at vide mere om mejeriforskningen på Aarhus Universitet, kan du læse mere på vidensdelingsplatformen om mælk her