Kom med på en lytter til Uni Food Day - en dialog mellem forskere og virksomheder om sundere kost

Vores spisevaner er under forandring, og det stiller krav til udviklingen af sunde, bæredygtige og sikre fødevarer til en voksende befolkning. Du kan lytte med, når Aarhus Universitet for tredje år i træk stiller med et panel af forskere til Uni Food Day den 9. november 2021 - igen i år i et digitalt format.

Forskellige fødevarer på et bord
Foto: Foto: Colourbox

Hvordan kan vi udvikle sunde, bæredygtige og sikre fødevarer til en voksende befolkning?

Det er omdrejningspunktet for den digitale konference Uni Food Day, der finder sted den 9. november 2021 - for tredje år i træk.

Uni Food Day arrangeres i et samarbejde mellem Aarhus Universitet, Københavns Universitet, Danmarks Tekniske Universitet (DTU) og Food & Bio Cluster Denmark, og fokuserer på de nuværende udfordringer i fødevareindustrien - og på hvordan forskningen kan være med til at løse dem.

På konferencen kan du møde de tre virksomheder Nestlé, Sæby Fiskeindustri og Easyfood, der hver stiller en fødevare- og produktudfordring til rådighed for diskussion og gode inputs.

De tre virksomheder får hver tildelt tre håndplukkede forskere med hver deres ekspertområde. Ekspertpanelerne har repræsentanter fra henholdsvis Aarhus Universitet, Københavns Universitet og DTU.

På dagen vil forskerne give korte indlæg med det formål at klæde virksomhederne på med nye ideer og input til deres innovative mål om at udvikle sunde og fremtidssikrede fødevarer til deres forbruger.

Årets virksomheder og temaer er:

• Nestlé: Kan du spise dig til en sundere aldring? Med Barbara Vad Andersen fra Aarhus Universitet som en af eksperterne.
  • Sæby Fiske-industri:  Hvordan gør vi dåsemakrel mere interessant? Med Niki Alexi fra Aarhus Universitet som en af eksperterne.
  • Easyfood: Hvilke sundhedskrav stiller fremtidens forbrugerne til convenience-produkter? Med Polymeros Chrysochou fra Aarhus Universitet som en af eksperterne.

Ønsker du at lytte med, har du mulighed for at tilmelde dig her, hvor du også kan læse mere om arrangementet