Workshop om anvendelse af droner til afgrøde phenotyping i markforsøg

Beskrivelse af afgrøders vækst og udvikling er kernen i de fleste markforsøg, hvor målet er at udvikle nye sorter og/eller optimere udnyttelsen af indsatsfaktorer.

Onsdag 20. december 2023,  kl. 09:30 - 12:00

Forsøgsvej 1, Flakkebjerg, 4200 Slagelse

Mange vil gerne anvende drone billeder til at beskrive eller phenotype afgrøderne i marken, og for målet med denne workshop er at beskrive, hvordan vi kommer fra drone billeder til viden. Der vil være både mere tekniske indlæg, og eksempler på hvordan vi anvender drone billeder i vores arbejde i Flakkebjerg.

Deltagelse er gratis - men kræver tilmelding:

Tilmelding sker ved at sende en e-mail til René Gislum rg@agro.au.dkTilmeldingsfristen er fredag d. 15 December kl. 12. Du kan deltage fysisk hos Aarhus Universitet, Forsøgsvej 1, Flakkebjerg, 4200 Slagelse eller on-line. Hvis du ønsker at deltage on-line, skal du oplyse det ved tilmeldingen, og du får efterfølgende tilsendt et Teams link.

Tid Emne Indlægsholder
09:00 - 09:10 Kaffe og velkomst René Gislum
09:10 - 09:40 Hvorfor phenotyping i afgrøder Johannes R. Jørgensen
09:40 - 10:10 Fra sensor til viden Anders K. Mortensen
10:10 - 10:30 Biobreak
10:30 - 11:30 Phenotyping med droner i Flakkebjerg René Gislum
11:30 - 12.00 Diskussion

Alle indlægsholdere

Innovationskraft

Når du deltager i denne workshop, anvendes din tid som medfinansiering på projektet 'Anvendelse af droner til afgrøde phenotyping i markforsøg' fra Innovationskraft, finansieret af Uddannelses- og Forskningsstyrelsen til standardsats.