Webseminar om Conservation agriculture: Resultater og konklusioner fra en vidensyntese

På seminaret fremlægger forskere fra Aarhus Universitet resultater og konklusioner fra en vidensyntese, som samler tilgængelig viden om dyrkningssystemet ”Conservation Agriculture”.

Oplysninger om arrangementet

Onsdag 25. november 2020,  kl. 12:10 - 15:10

Online

Dato                   Onsdag den 25. november

Tid                       12:10 — 15:15

Sted                    Online (link tilsendes efter tilmelding)

Forskere ved Aarhus Universitet har gennemgået litteraturen og udarbejdet en vidensyntese, som samler den tilgængelige viden om dyrkningssystemet ”Conservation Agriculture”.

Resultaterne fra vidensyntesen er udgivet i en rapport fra DCA – Nationalt Center for Fødevarer og Jordbrug. Du kan downloade rapporten her.

På et online seminar (Teams) onsdag den 25. november fremlægger forskerne de faglige resultater fra arbejdet.

Foreløbigt program

12.10      Velkomst

12.15      Dyrkningsformerne under CA for konventionelle og økologer. Elly Møller Hansen
               og Lars J. Munkholm

12.35      Ukrudt og herbicider. Bo Melander og Per Kudsk

13.05      Svampesygdomme og skadedyr. Lise Nistrup Jørgensen

13.20      Klima og miljøeffekter. Lars J. Munkholm og Elly Møller Hansen

13.55      Pause

14.05      Effekter på jordressourcen og erosion. Lars J. Munkholm

14.20      Biodiversitetseffekter af CA. Jørgen Axelsen og Sabine Ravnskov

14.50      Opsummering om CA. Lars J. Munkholm

15.00      Afsluttende faglig drøftelse og kommentarer

15.15      Afslutning

Det er gratis at deltage i seminaret og alle er velkomne.