Virtuel konference om forskning og den grønne omstilling

Forskning og udvikling af løsninger i relation til fødevarer, landbrug, biodiversitet og natur

Oplysninger om arrangementet

Fredag 28. maj 2021,  kl. 09:00 - 11:00

Den grønne omstilling har stor prioritet i befolkningen og blandt politikerne. Landbrug og fødevareproduktion står for en stor del af klimapåvirkningen i Danmark, og Regeringen satser med sit landbrugsudspil på at hente en stor del af reduktionen gennem forskning og udvikling af nye tiltag. Derfor er det vigtigt at sikre viden til at udvikle løsningerne, og at beslutningstagerne får kvalificeret rådgivning.

Den 28. maj kl. 09.00-12.00 inviterer Aarhus Universitet, MF Karin Gaardsted, Socialdemokratiet og MF Per Larsen, Det Konservative Folkeparti, til en virtuel konference om forskningen og den grønne omstilling.

Denne konference sætter fokus på den nødvendige forskning og rådgivning, der sikrer mindre klimabelastende landbrug, fødevareproduktion og kostvaner, og som bidrager til at løse klimaudfordringen, forbedre vandmiljøet og styrke biodiversiteten.

Tilmelding her