Temadag om mink

Minken er i centrum, når forskere, avlere, konsulenter, dyrlæger og andre med interesse for pelsdyrerhvervet mødes til Temadag om mink på AU Foulum. Arrangementet begynder kl. 9.30 og ikke 11.30 som tidligere anført.

På årets temadag om pelsdyr præsenteres de aktuelle forskningsresultater. Arkivfoto.

Oplysninger om arrangementet

Tirsdag 15. september 2015,  kl. 09:30 - 15:00

AU Foulum, Blichers Allé 20, 8830 Tjele

NB: Arrangementet begynder kl. 9.30 og ikke 11.30 som tidligere anført.

Den årlige temadag på AU Foulum om pelsdyrforskning har udviklet sig til en tradition i branchen. Temadagen har deltagelse af minkavlere, sundhedsrådgivende dyrlæger, konsulenter og brancheansatte forskere, kontrollanter, repræsentanter for dyreværnsorganisationer og et stigende antal studerende. Den fælles interesse er at høre om aktuel forskning på pelsdyrområdet.

På årets temadag tirsdag 15. september præsenteres forskningsresultater om reproduktion, management i dieperioden, velfærdsvurdering, gruppeindhusning, fodring, sundhed og avl.

Formålet med temamødet er at være et forum for diskussion af relevante spørgsmål og udfordringer for den danske minkproduktion, så danske mink fortsat kan være førende på både dyrevelfærd, produktivitet og kvalitet.

Læs også:

Læs mere: Besøg Mink-portalen

Læs også: Sidste år udgav DCA rapporten ”Temadag om aktuel minkforskning”. Læs den her.

Læs også: Proceduren til vurdering af minkenes velfærd kan forenkles