Seminar: World Soil Day

Fredag 5. december markeres som World Soil Day, og i den forbindelse inviterer Institut for Agroøkologi til seminar om emnet.

Oplysninger om arrangementet

Fredag 5. december 2014,  kl. 09:00 - 15:00

Meeting Room 2, AU Foulum

Det er internationalt besluttet at kalde fredag 5. december for World Soil Day, hvor formålet er at have fokus på dyrkningsjorden og herunder at annoncere, at hele 2015 er blevet erklæret International Year of Soils.

I den anledning afholder Institut for Agroøkologi et seminar til markering af World Soil Day. Deltagelse i arrangementet er gratis, og det foregår på engelsk.

• 09–09:45: "Verdens jorde"
    Oplægsholder: Dr. Tomislaw Hengel (International Soil Reference and Information Centre)

• 10-12:30: Ph.d-forsvar: "Application of best management practices to mitigate on-site and off-site effects of soil erosion"
    Oplægsholder: Ataallah Khademalrasoul

• 13:30–14:15: Præsentationer fra Institut for Agroøkologi

"Tværfaglighed i jordforskning: Et win-win potentiale for strategisk forskning og grundforskning"
    Oplægsholder: Per Schjoenning (Jordfysik og Hydropedologi).

"SMART SOIL"
    Oplægsholder: Jørgen E. Olesen og Kirsten Schedel (Vand og Klima)

"Integration af jordfysik og mikrobiologi"
    Oplægsholder: Muhammad Naveed (Jordfysik og Hydropedologi)