Kom til online seminar om kultiveret kød

Kultiveret kød kan være et af fremtidens bæredygtige alternativer til vores nuværende kødforbrug, og i Aarhus Universitets laboratorier arbejdes der på højtryk på at udvikle nye produkter. Den 23. juni kan du komme med, når den nyeste forskning på området præsenteres på et online seminar. Alle interesserede er velkomne, og det er gratis at deltage.

Foto: Colourbox

En ny rapport fra FN påpeger, at cellulært landbrug kan bidrage til at afhjælpe klimaforandringer - og forskerne på Aarhus Universitet er allerede i fuld gang med at undersøge, hvordan celler fra dyr kan omdannes til bæredygtige fødevareløsninger, blandt andet kød.

Den 23. juni kan du komme med, når Aarhus Universitet er vært for et stort online seminar om kultiveret kød, hvor alle interesserede er velkomne - forskere, studerende, virksomheder, politikere, investorer, influencere - og alle andre, der er nysgerrige på fremtidens fødevarer.

- Vi har sammensat et spændende program, hvor vi vil gøre status på forskningen og de udfordringer, vi står over for lige nu og her. Derudover har vi inviteret to oplægsholdere fra virksomheder, der er pionerer på dette område i Danmark, Meat Tomorrow og Nordic Virtual Pastures, som vil fortælle om, hvor langt de er i arbejdet med at omsætte viden til færdigt produkt, siger Martin Krøyer Rasmussen fra Institut for Fødevarer, der er med til at arrangere dagen:

- Og endelig har vi været så heldige at få fødevareetikeren Carl Walter Matthias Kaiser fra Bergen Universitet på programmet, som vil diskutere de etiske aspekter af kultiveret kød - så der er virkelig mulighed for at få et bredt perspektiv på forskningen til seminaret.

Det er helt gratis at deltage, men tilmelding er påkrævet.

Se hele programmet og tilmeld dig på dette link

Download en PDF-version af programmet for Cultured Meat 2022 her

Yderligere oplysninger

Har du spørgsmål til seminaret, kan du kontakte Martin Krøyer Rasmussen fra Institut for Fødevarer: martink.rasmussen@food.au.dk eller 22169390