Fokus på sund jord i Danmark – EU investerer 357 mio/kr. Kom og hør, hvordan du kan være med!

Europa har store problemer med jordens sundhed og EU investerer indtil videre 357 mio. kr. i at finde løsninger. Du kan få del i puljen.

Oplysninger om arrangementet

Onsdag 15. marts 2023,  kl. 12:00 - 16:00

Velas - Søften, Trigevej 20, 8382 Hinnerup

Aarhus Universitet

Op til 70% af europæisk jord, fordelt på forskellige typer af jordbrug er i en sundhedsmæssig kritisk tilstand. Det er en udfordring, der påvirker os alle, og derfor sætter EU nu fokus på problemet.

Løsningen er Living Labs, hvor lokale interessenter går sammen om at finde løsninger. Europa Kommissionen har planer om at oprette i alt 100 Living Labs, og til september er der frist for at ansøge om ca. 90 mio kr til tre transnationale konsortier med Living Labs.

Vi henvender os til dig, som arbejder med jordens sundhed og udfordringer blandt andet inden for jordtyperne: landbrugsjord, skov og natur, by jord (urban) og tidligere industrijord.

Du får en unik mulighed for at samarbejde om at udvikle ny viden, nye teknologier eller rådgivningsydelser, resultater, der skaber forandring. Du træder ind i et arbejdsfællesskab med andre interessenter, som arbejder aktivt for at finde løsninger på helt konkrete problemer.

Du får den nødvendige viden til at fortsætte arbejdet med udviklingen af regionale Living Labs, oprettelse af tværregionale og tværnationale netværk, samt deltagelse i kapacitetsudviklende muligheder.

Interesserede deltagere kan tilmelde sig den virtuelle match-making platform, hvor de kan komme i forbindelse med potentielle internationale partnere.

Forplejning: Frokost og eftermiddagskaffe med kage

For mere information, kontakt Line Carlenius Berggreen på lcb@dca.au.dk/mobil: 20906894.

Vi glæder os til at se dig!

Tilmeldingsfrist: Fredag den 10. marts 2023

Program: Se programmet for dagen her