Kom med til Digital Uni Food Day - en dialog mellem forskere og virksomheder

Digital Uni Food Day har fokus på aktuelle udfordringer fra fødevareindustrien og går til dem ved hjælp af den nyeste viden og teknologi fra førende universitetseksperter. Vil du være med til at finde fremtidens løsninger? Så kom med til en eftermiddag med ny viden, forskning, forbrugerindsigt og teknologiske muligheder den 30. august.

Foto: Food & Bio Cluster Denmark

Den 30. august er Aarhus Universitet en del af den årlige Uni Food Day, som endnu engang finder sted online.

Uni Food Day arrangeres i samarbejde mellem Aarhus Universitet, Københavns Universitet, Danmarks Tekniske Universitet (DTU) og Food & Bio Cluster Denmark, og den sætter fokus på de aktuelle udfordringer i fødevareindustrien - og på hvordan forskning kan være med til at løse dem.

I år er der tre emner på programmet: bæredygtig forarbejdning, sidestrømme og smag, og forskere fra Aarhus Universitet giver oplæg om de to første.

Milena Corredig fra Institut for Fødevarer vil forklare videnskaben bag fødevarekontaktmateriale til bæredygtig emballage, mens Marija Banovic fra MAPP Centret vil præsentere efterspørgslen efter alternative proteiner med vægt på tang.

I tillæg til dette vil der være oplæg fra de øvrige deltagende forskningsinstitutioner samt virksomhederne Arla Foods, CP Kelco og Lactosan.

Læs mere om Uni Food Day og tilmeld dig på dette link