Husdyrforskning på dagsordenen i København

Forskere fra flere end 40 lande kommer til den internationale kongres om husdyrforskning, EAAP 2014, i København sidst i august. Aarhus Universitet er arrangør af den store kongres i samarbejde med Københavns Universitet og Videncentret for Landbrug.

Forskere fra hele verden kommer til København for at blive opdateret på den seneste viden inden for husdyrforskning. Foto: Jesper Rais

Sidst på sommeren mødes forskere, rådgivere og andre med interesse i husdyrforskning fra hele verden i Danmark til EAAP 2014 – den 65. årlige europæiske kongres for husdyrforskning. København er værtsby ved den store kongres, som forskere fra Aarhus Universitet organiserer i samarbejde med Københavns Universitet og Videncentret for Landbrug.

- Kongressen giver en unik mulighed for, at forskere og folk fra husdyrerhvervet kan mødes og få ny viden samt udveksle erfaringer inden for husdyrvidenskab, siger rektor for Aarhus Universitet Brian Bech Nielsen.

Kongressen holdes i København den 25.-29. august 2014. Kongressens hovedtema er ”Kvalitet og bæredygtighed i husdyrproduktionen” og omfatter emner som ressourceeffektivitet, bæredygtighed, husdyrvelfærd, agroøkologi og produktkvalitet. Programmet indeholder forskellige discipliner vedrørende husdyr som genetik, ernæring, management, sundhed, velfærd og fysiologi for kvæg, svin, heste, får, geder og pelsdyr.

Udover foredrag og posters præsenteret af førende forskere fra hele verden vil der også være workshops med præsentationer og diskussioner af ny forskning inden for bæredygtig og ansvarlig husdyrproduktion. Der vil også være fokus på internationale forskningssamarbejder og på videnudveksling som en vej til innovation.

Arrangørerne forventer cirka 900 deltagere fra over 40 lande.

Læs mere om og tilmelde dig EAAP 2014 her.

Yderligere oplysninger: Lektor Vivi Hunnicke Nielsen, DCA – Nationalt Center for Fødevarer og Jordbrug, e-mail: ViviH.Nielsen@agrsci.dk, telefon: 8715 7912, mobil: 2219 1351