Foredrag: På rumsafari blandt mælkevejens planeter

De populære foredrag om naturvidenskab kommer til Foulum. Denne aften kan du komme med på en svimlende opdagelsesrejse ud i universet.

Torsdag 23. april 2015,  kl. 19:00 - 21:00

AU Foulum, Blichers Allé 20, Tjele

AU Foulum udbyder nu offentlige foredrag i naturvidenskab i samarbejde med Science and Technology, Aarhus Universitet.

I auditoriet på AU Foulum får du således mulighed for at høre eller genhøre de foredrag, som har tiltrukket tusindvis af tilhørere i Aarhus.

Premiereforedraget finder sted torsdag 23. april 2015, og her vil professor i astrofysik Hans Kjeldsen, Institut for Fysik og Astronomi fortælle om rummet under titlen ”På rumsafari blandt Mælkevejens planeter”.

I løbet af aftenen kommer du med på en svimlende opdagelsesrejse ud i universet og hører om nogle af de fascinerende verdener, som findes milliarder af kilometer borte. Hans Kjeldsen tager dig med en tur forbi vandplaneter, klippeplaneter og gigantiske gasplaneter og fortæller om de forhold, som findes på planeternes overflader og i deres atmosfære.

Inden fordraget er der mulighed for at nyde et lækkert måltid med fri buffet for blot 85 kr. - inkl. postevand. Kantinen åbner kl. 17.30.

Der er gratis adgang til foredraget, men tilmelding er nødvendig. Der er 200 pladser i auditoriet. Pladser til foredrag og foredragsbuffet skal reserveres via dette link. Bemærk, at foredragsbuffeten skal reserveres senest to dage før foredraget.

Husk, at du selv skal printe dine pladsbilletter til foredrag og foredragsbuffet og på foredragsaftenen medbringe dem eller fremvise dem på din smartphone/tablet.

Du kan læse mere her.