Åbent hus i de økologiske æble- og pæreforsøg

Lær nyt om økologisk æble- og pæreproduktion, når Institut for Fødevarer inviterer til åbent hus onsdag 26. august.

Onsdag 26. august 2015,  kl. 13:00 - 16:00

Institut for Fødevarer, Aarhus Universitet, Kirstinebjergvej 10, 5792 Årslev

Tag med på plantagevandring og hør om de nyeste erfaringer fra forsøg og dyrkning af økologiske æbler og pærer, når Institut for Fødevarer ved Aarhus Universitet inviterer til åbent hus på universitetets afdeling i Årslev onsdag 26. august.

Deltagerne inviteres med rundt i dyrkningsforsøgene, hvor forskere vil fortælle om de nyeste erfaringer. Under rundvisningen vil deltagerne blandt andet høre mere om overdækning af frugterne med tag og strategisk sprøjtning uden pesticidrester.

Arrangementet slutter i universitetets proceshal, hvor emnerne varmtvandsbehandling og tidlig påvisning af fysiologiske skader vil blive taget op.

Deltagere mødes på parkeringspladsen. Det er gratis at deltage, og alle er velkomne.

Kontakt Merete Brødsgaard Henriksen for nærmere information mbhe@food.au.dk

Arrangementet gennemføres med støtte fra Forskningsprogrammet Organic RDD2 under GUDP, Ministeriet for Fødevarer, Landbrug og Fiskeri.