Åbent hus: Fremvisning af kål

Sorter af økologiske hovedkål lagret i to-tre måneder vises frem i Årslev.

Tirsdag 15. december 2015,  kl. 10:00 - 12:00

Institut for Fødevarer, Aarhus Universitet, Kirstinebjergvej 10, 5792 Årslev.

Vores viden om kålsorters dyrkningsegenskaber under økologiske produktionsbetingelser er ofte utilstrækkelig.
Nogle sorter bliver lettere angrebet af svampesygdomme, og mellem sorter er der forskelle på, hvor længe kålhovederne kan opbevares på kølelager.

Det er baggrunden for projektet ’Fremtidens økologiske sorter af hovedkål’, der har haft som formål at udvikle og afprøve en model for økologisk sortsafprøvning af hovedkål (hvidkål, rødkål, savoykål og spidskål).

I projektet har forskerne dyrket og lagret 35 sorter af kål, og i den forbindelse inviterer projektdeltagerne til Åbent Hus og fremvisning af sorterne på Aarhus Universitets afdeling i Årslev tirsdag 15. december.

Gæsterne vil også blive introduceret til projektet og projektets resultater.

YDERLIGERE INFORMATION

Værter: Jørn Nygaard Sørensen, AU Årslev, og Anna-Catharina Röper, AgroTech.

Projektet ’Fremtidens økologiske sorter af hovedkål’ er støttet af Grønt Udviklings- og Demonstrationsprogram (GUDP) under Miljø- og Fødevareministeriet.

Læs mere om projektet