Workshop: Fremtidens kostald

Hvordan skal fremtidens kostald se ud? Det er hovedspørgsmålet, når Aarhus Universitet og Agro Business Park inviterer til workshop om fremtidens kostald onsdag 2. december.

Oplysninger om arrangementet

Onsdag 2. december 2015,  kl. 12:00 - 15:30

Agro Business Park, Niels Pedersens Allé 2, 8830 Tjele

Staldbyggeri er omkostningstungt, og der er brug for ideer og forslag til, hvordan fremtidens stalde skal bygges, så de både tilgodeser dyrevelfærd og bæredygtighed.

Det er omdrejningspunktet, når Aarhus Universitet og Agro Business Park inviterer til workshop om fremtidens kostald onsdag 2. december. Her er lagt op til en dag med fokus på gode ideer og diskussioner af, hvor der er brug for yderligere forskning og udvikling.

• 12.00: Registrering; der vil være sandwich og vand.

• 12.30: Velkomst og introduktion til dagen (formål, forventninger).

• 12.45: Fremtidens ko – sammenhæng imellem avlsmæssige ændringer og nye staldsystemer ved Morten Kargo og Jørgen Rind, AU.

• 13.00: Rammer for dagens diskussion – dyrevelfærd og miljø ved Lene Munksgaard og Anders Peter Adamsen, AU.

• 13.15: Workshop I – brainstorm på nye ideer og forslag til, hvordan fremtidens kostald skal se ud.

• 14.00: Kaffe

• 14.30: Workshop II - vi arbejder videre med forslag fra workshop I – tidsperspektiv for implementering og behov for forskning og udvikling.

• 15.30: Opsamling og tak for i dag.

Alle deltagere vil efter workshoppen få tilsendt et idekatalog, som indeholder en opsamling af dagens diskussioner. Idekataloget vil også indgå som en del af besvarelsen af en myndighedsopgave stillet af Fødevarestyrelsen.

Tilmeldingsfrist: Fredag d. 27. november 2015 kl. 23:55

TILMELD DIG HER