Indvielse af Aarhus Universitet Center for Cirkulær Bioøkonomi

Oplev pilotudgaver af fremtidens markproduktionssystemer, bioraffinering og biogasanlæg og få indblik i de nyeste forskningsresultater, når vi indvier det nye Center for Bioøkonomi.

Oplysninger om arrangementet

Tirsdag 23. maj 2017,  kl. 14:30 - 18:00

Foulum

Vores nuværende forbrug kræver tre kloders ressourcer for at kunne fortsætte. Vi bliver derfor nødt til at udvikle cirkulære modeller for fremtidens ressourceudnyttelse. Regeringens Advisory Board for Cirkulær Økonomi afgiver deres anbefalinger i juni. Bioøkonomien er en væsentlig del af den cirkulære økonomi, og her har Aarhus Universitet en særlig styrke. Vi etablerer nu Aarhus Universitets Center for Cirkulær Bioøkonomi (CBIO), som tvær-disciplinært vil styrke universitets forskning inden for bioøkonomi og recirkulering. Samtidig etablerer Institut for Ingeniørvidenskab et center med fokus på pilotanlæg til bioraffinering. Endeligt lancerer Region Midtjylland et ambitiøst bioøkonomiprogram, som skal give virksomheder nye muligheder.

Tirsdag den 23. maj 2017 kl. 14.30 på AU Foulum sættes der fokus på disse initiativer ved indvielsen af Aarhus Universitets Center for Cirkulær Bioøkonomi. Kom og hør om de tre initiativer, se Aarhus Universitets pilotudgaver af fremtidens markproduktionssystemer, bioraffinering og biogasanlæg og få indblik i de nyeste forskningsresultater. Grunden er hermed lagt til udvikling af fremtidens biobaserede produkter i samarbejde mellem industri og forskning.

Dekan Niels Christian Nielsen, Science and Technology, Aarhus Universitet

Se programmet her