Deltag i Biobased Innovation Student Challenge Europe!

Vil du designe en kreativ, biobaseret løsning i et tværfagligt hold med andre studerende? Så kan du nu tilmelde dig Biobased Innovation Student Challenge Europe.

Foto: I 2018 vandt et dansk hold førstepræmien på 1000 euro.

Biobased Innovation Student Challenge Europe (BISC-E), der skal anspore studerende til at udforske bioøkonomien ved at udvikle biobaserede produkter og processer, er nu åben for tilmeldinger.

Udfordringen

Alle hold skal udvikle et biobaseret produkt eller en proces, som skal præsenteres for en jury med medlemmer fra både universiteter og industri. De studerende skal sandsynliggøre, at deres forslag er teknisk gennemførlige, og at forslagene er både økonomisk og miljømæssigt bæredygtige.

Studerende fra både universiteter og tekniske uddannelser (VIA) kan deltage i udfordringen. Det anbefales, at holdene sammensættes, således at flere forskellige studieretninger er repræsenteret på holdene – og at en eksakt videnskab skal være én af disse. Holdmedlemmerne kan komme fra forskellige uddannelsesinstitutioner.

Bemærk: BISC-E foregår på engelsk.

Hvorfor deltage?

Deltagelse I BISC-E kan ikke alene give værdifulde erfaringer med bioøkonomi, produkt- og procesudvikling samt præsentation for et ekspertpanel - der er også store præmier på spil!

Læs mere på www.bisc-e.eu

VIGTIGE DATOER