Seminar: Præcisionsjordbrug i praksis

Miljøstyrelsen og Landbrugsstyrelsen inviterer jordbrugere og konsulenter til seminar om præcisionsjordbrug i praksis. Det sker 21. november på Flakkebjerg i Slagelse.

Torsdag 21. november 2019,  kl. 09:30 - 16:30

Flakkebjerg

Der er på seminaret lagt op til erfaringsdeling med mere end ti forskellige oplæg og demonstrationer af teknologier og metoder fra de to projekter ”partnerskab om præcisionssprøjtning” og ”pilotprojektordningen om præcisionslandbrug”.

Begge projekter indgår i partnerskabet mellem Landbrug & Fødevarer og Miljø- og Fødevareministeriet om præcisionslandbrug og smart regulering. Med et fælles seminar for de to projekter vil der være fokus på både præcisionsteknologi inden for sprøjtearbejdet og i gødningstildelingen. Seminaret henvender sig til jordbrugere, som enten er i gang med eller planlægger at anvende teknologi til præcisionsjordbrug, og som ønsker sparring med kolleger og andre relevant fagfolk.

Seminaret henvender sig også til konsulenter og forskere, som arbejder med eller interesserer sig for præcisionsjordbrug.

Du vil møde maskinindustri, rådgivning og landmænd, som har været involveret i praktiske afprøvninger, og du vil se demonstrationer af udstyr til fremtidens planteavl. Som landmand eller rådgiver kan du få gode råd til, hvordan du selv kommer i gang med præcisionsjordbrug.

Læs mere, se programmet og tilmeld dig her