Hesteforsker indgår i video om fællesskaber hos heste

I en ny video forklarer hesteforsker Janne Winther Christensen fra Aarhus Universitet om forskning med de firbenede dyr.

Janne Winther Christensen fra Aarhus Universitet forsker i heste og deres adfærd. Hun indgår i en ny video, hvor hun fortæller om fællesskab blandt heste. Foto: AU Kommunikation

Heste er sociale dyr, der er oftest er del af et fællesskab og indgår i et hierarki. Det forklarer Janne Winther Christensen, der forsker i heste ved Aarhus Universitet i en ny video, som har fokus på fællesskab.

Janne Winther Christensen besøger i videoen en flok islænderheste og forklarer blandt andet, hvorfor heste med fordel kan indgå i en flok frem for at leve alene. Hestene fremhæves også for at være gode til at kommunikere og i stand til at reagere på selv små signaler fra andre heste.

Yderligere oplysninger: Forsker Janne Winther Christensen, Institut for Husdyrvidenskab, telefon: 8715 8075, e-mail: jannewinther.christensen@agrsci.dk