Aarhus Universitet er vært for årsmøde inden for europæisk husdyravl

Center for Kvantitativ Genetik og Genomforskning (QGG) ved AU i Foulum er i maj vært for det årlige møde i de to europæiske sammenslutninger European Forum of Farm Animal Breeders (EFFAB) og Farm Animal Breeding & Reproduction Technology Platform (FABRE TP). En del af mødet er åbent for alle med interesse i husdyravl.

tirsdag 9. maj 2017, kl. 12:15 - onsdag 10. maj 2017, kl. 15:30

Aarhus Universitet, Foulum, Blichers Allé 20, 8830 Tjele

European Forum of Farm Animal Breeders (EFFAB) og Farm Animal Bre?eding &?? Reproduction Technology Platform? (FABRE TP) afholder deres årsmøde  på Aarhus Universitet i Foulum den 9. og 10. maj.

Som en del af det to dage lange årsmøde arrangeres en række åbne, videnskabelige indlæg onsdag den 10. maj, hvor alle interesserede er velkomne. Her vil forskere fra Center for Kvantitativ Genetik og Genomforskning (QGG) og deres samarbejdspartnere fortælle om deres arbejde. Foredragene vil vise eksempler på tætte samarbejder mellem universitetet og industrien samt de nyeste tendenser indenfor husdyravl.

I forbindelse med de åbne, videnskabelige sessioner onsdag holder Lars Klüver, direktør i Fonden Teknologirådet, en keynoteforelæsning med titlen How could we better communicate with the society (Hvordan kan vi bedre kommunikere med samfundet)

I tillæg til de videnskabelige indlæg er alle inviteret til den åbne del af FABRE TPs generalforsamling, der begynder tirsdag den 9. maj kl. 17.00. Her vil politiske tiltag og efterfølgeren til Horizon 2020 være på dagsordenen.

Mødet er arrangeret af EFFAB, FABRE TP, Center for Kvantitativ Genetik og Genomforskning (QGG) (der er en enhed ved Institut for Molekylærbiologi og Genetik ved Aarhus Universitet) samt DCA - Nationalt Center for Fødevarer og Jordbrug, med støtte fra SEGES og Viking Genetics.