De bedste ideer belønnes i årets Innovationskonkurrence

Agro Business Park har skudt Innovationskonkurrencen 2016 i gang. Målet er at styrke udviklingen af nye produkter og virksomheder inden for det biobaserede samfund.

For at deltage i Innovationskonkurrencen kræves det, at der endnu ikke er registreret salg på forretningsidéen. Foto: Colourbox

Går du rundt med en god forretningsidé med rødder i det biobaserede samfund, og kunne du tænke dig at sparre med de førende kræfter på området og tilmed få 50.000 kr. oveni? Så fat pennen, skriv din ide ned og deltage i Agro Business Parks Innovationskonkurrence 2016.

Den årlige konkurrence har til formål at stimulere udviklingen af nye projekter, produkter og virksomheder inden for den biobaserede økonomi. Blandt alle deltagere bliver der udvalgt tre vinderprojekter, der hver modtager en kontant præmie på 50.000 kr. samt tre måneders gratis ophold i Agro Business Parks innovationskontor i Foulum eller Agro Food Park Inkubator i Skejby.

Sidste år blev der sat rekord med 41 ansøgninger, men i sidste ende blev de tre vinderprojekter en metode til udvinding af protein fra muslinger, et system til automatisk faringsovervågning og en raffineringsproces, der kan øge produktionen af saponin. Udover de tre vindere fik en del deltagere fra andre projekter efterfølgende tilbudt hjælp fra Agro Business Park med henblik på at realisere deres forretningsideer.

For at deltage i Innovationskonkurrencen kræves det, at der endnu ikke er registreret salg på forretningsidéen. Ideerne bliver bedømt af et stærkt dommerpanel, der skal forholde sig til aktualitet, teknologisk og vidensmæssig nyhedsværdi, kommercielt potentiale og realiserbarhed.

Sponsorerne for innovationskonkurrencen 2015 er Aarhus Universitet, Viborg Kommune, CAPNOVA, Danish Crown og Agro Food Park.

Arrangørerne bag konkurrencen er Agro Business Park, Innovationsnetværket for Biomasse, Enterprise Europe Network, Future Food Innovation og Danstable.

Ansøgningsskema

Agro Business Parks hjemmeside downloader og udfylder du det ansøgningsskema, som du skal benytte til beskrivelsen af dit projektforslag.

Bedømmelsen sker ud fra det indsendte skema. Bilag kan vedlægges.

Deadline
Indsend dit forslag til Anna Grethe Jacobsen, Agro Business Park, AGJ@agropark.dk, senest 14. oktober 2016. Mrk. ”Innovationskonkurrence 2016”.